Avdelningar

I dagsläget har vi 4 avdelningar från Bäverscouter till Äventyrare.

Avdelningarna brukar träffas varannan vecka i någon av våra lokaler i Magra, Erska eller Borg. Vi har valt att ha möten varannan vecka då vi tycker det är viktigt att barnen har möjlighet att även vara med i andra fritidsaktiviteter. Varje möte brukar ha ett tema som ex. Elda, Tälja, Vild matlagning, Salta Experiment eller Vem Bestämmer? Vi försöker vara utomhus så mycket som möjligt och vi arbetar mycket utifrån scoutmetoden Learning By Doing vilket betyder att barnen får prova på istället för att läsa hur man gör något. Oftast har vi en övernattning eller hajk per termin och på sommaren försöker vi komma iväg på något läger. Vi tycker det är roligt och givande när hela kåren umgås så vi har även kårgemensamma träffar och försöker välja läger där alla barn från spårare och uppåt kan följa med.

Utmaningarna ökar med åldern men det är ändå lätt att börja i scouterna oavsett ålder då vi alltid hjälps åt och tar hand om varandra.

Vill DU gå med i scouterna kan du ta kontakt med någon av ledarna alternativt skicka ett mail till bjarkescoutkar@gmail.com

Vill DU vara med som ledare eller bli en extra aktiv förälder så tveka inte utan ta kontakt med någon ledare eller vår ordförande så berättar vi mer.